Bereszit…

Świat judaizmu jest wyjątkowo bogaty. To niezmiennie żywa i ewoluująca tkanka. Jestem jej częścią i każdego dnia moje myśli i czyny wiążą się z nim w jakimś stopniu. Judaizm ukształtował w ogromnym stopniu moją wrażliwość etyczną, więc w pewnym sensie jest częścią mojego feminizmu.

W tradycji judaizmu jest wiele elementów, które wywołują we mnie uczucie dumy i radości. Jest też wiele, które powodują zwątpienie, gniew bądź sprzeciw. Ten blog będzie świadkiem moich rozmyślań i analiz przebogatej tradycji żydowskiej, jak widzianej przez pryzmat moich doświadczeń, poglądów i studiów. Będzie to bardzo subiektywny zapis, niewątpliwie mogący wywołać kontrowersje i krytykę. I może właśnie liczę, iż to nastąpi.

Myślę, że to dość ciekawy przypadek, iż dziś czytamy parszę Bereszit („Na początku…”), pierwszą w Torze. Dla mnie to też początek czegoś nowego. Zapraszam do wspólnego pochylenia się nad wielowiekową Tradycją, do dyskusji i refleksji.

Skomentuj

